Messerin mitat
3 posters
Sivu 1 / 1
Messerin mitat
Messeriä jos jossain vaiheessa kokeilisi alkajaisiksi puukepillä, niin mihin mittaan se pitäisi sahailla?
M!ka- Foorumin kisälli
- Viestien lukumäärä : 176
Vs: Messerin mitat
Ennen kuin joku asiaa minua paremmin ymmärtävä ehtii vastaamaan tarkoilla mitoilla niin täsmennän jo etukäteen... kahvan pitää olla pitkä; ei siksi että ottaisit siitä kahden käden otteen vaan siksi että "tarpeettomalla" kahvanosalla saat treenailtua vastustajan ranteen vangitsemista jne. Tai sitä aivan hirveän tehokasta kuritusotetta
Ok. Mikäs olis kahvalle hyvä mitta?
Ei ole vielä messer-tekniikoista mitään hajua, paitsi että jossain video-klipeissä näytti olevan tutunoloisia juttuja pitkämiekkaan liittyen.
Ei ole vielä messer-tekniikoista mitään hajua, paitsi että jossain video-klipeissä näytti olevan tutunoloisia juttuja pitkämiekkaan liittyen.
M!ka- Foorumin kisälli
Messerille ei ole eikä ole ollut mitään standardeja. Itse olen havainnut hyväksi keskiarvoksi noin 600-700mm terän ja 200mm kahvan.
Jos nyt Liechtenaueria ajatellaan niin periaatteet ovat täsmälleen samat messerillä ja pitkämiekalla, pituus ja ote nyt tietysti tuovat omat vaihtelunsa mutta perusjutut säilyy. Moni tekee tietenkin Lekuehnerin opuksen mukaan, ei tällöin kannata antaa jossain määrin erilaisen termistön hämätä itseään, jutun juuri on kuitenkin sama.
Jos nyt Liechtenaueria ajatellaan niin periaatteet ovat täsmälleen samat messerillä ja pitkämiekalla, pituus ja ote nyt tietysti tuovat omat vaihtelunsa mutta perusjutut säilyy. Moni tekee tietenkin Lekuehnerin opuksen mukaan, ei tällöin kannata antaa jossain määrin erilaisen termistön hämätä itseään, jutun juuri on kuitenkin sama.
Onkos siinä jotain seikkoja mitä pituutta miettiessä ottaa huomioon? Oman käden mitta tms? Puukeppäjä nyt voi tehdä vaikka useampaa mittaakin, ja lyhennellä jos lipsahti liian pitkäksi. Ja liian lyhyet pätkiä "tikareiksi".
M!ka- Foorumin kisälli
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa