Kenelläkään kokemusta FA-03 Fabri Armorum-pitkämiekasta?
3 posters
Sivu 1 / 1
Kenelläkään kokemusta FA-03 Fabri Armorum-pitkämiekasta?
Hei! Olen vast'ikään aloittanut historiallisen miekkailun harrastamisen ja olen nyt hankkimassa ensimmäistä miekkaani. Törmäsin Oulun miekkailutarvikkeen nettikaupassa FA-03 Fabri Armorum-pitkämiekkaan (120cm). Kysymys kuuluukin, että onko kenelläkään kokemusta ko. miekasta? Onko myös jotain tiettyä miekkaa mitä suosittelisitte vasta-alkajalle?
Kiitos jo etukäteen.
Kiitos jo etukäteen.
Vierailija- Vierailija
Vs: Kenelläkään kokemusta FA-03 Fabri Armorum-pitkämiekasta?
En ole moista koskaan käpistellyt. Mutta kuvan ja hinnan perusteella ei kannata odottaa mitään ihmemiekkaa...
Niinkuin sanottu, halpa ja hyvä voivat kohdata, mutta näin tapahtuu äärimmäisen harvoin.
Ennenkuin lähden mitään suosisttelemaan, olisi hyvä tietää mihin tarkoitukseen ko. miekkaa olet hankkimassa?
Niinkuin sanottu, halpa ja hyvä voivat kohdata, mutta näin tapahtuu äärimmäisen harvoin.
Ennenkuin lähden mitään suosisttelemaan, olisi hyvä tietää mihin tarkoitukseen ko. miekkaa olet hankkimassa?
Ihan harjoituskäyttöön olen miekka hankkimassa. Eli iskuja tulee miekka saamaan osakseen
Vierailija- Vierailija
En kyllä ole ihan vakuuttunut tutustuttuani tuon lafkan sivuihin... näyttävät tekevän "keskiaikaisen näköisiä" miekkoja (tai "miekkoja" ). Myöskin määritelmät "show" ja "training" laatuluokituksena jäävät hieman hämärän peittoon... myöskin termi "battle ready" nostaa yleensä karvat pystyyn.
Paha mennä sanomaan ennen kuin on moisia kapistuksia hivelöinyt fyysisesti, mutta ainakin kuvan perusteella näyttävät varsin kömpelöiltä. Kahvat vaikuttavat melkoisen paksuilta ja painot melko korkeilta. Painopisteestä ei myöskään ole minkäänlaista informaatiota.
Itse en yleensä pelaa arpapelejä 200€ panoksilla.
Paha mennä sanomaan ennen kuin on moisia kapistuksia hivelöinyt fyysisesti, mutta ainakin kuvan perusteella näyttävät varsin kömpelöiltä. Kahvat vaikuttavat melkoisen paksuilta ja painot melko korkeilta. Painopisteestä ei myöskään ole minkäänlaista informaatiota.
Itse en yleensä pelaa arpapelejä 200€ panoksilla.
Tuli sitten semmoinen mieleen, että olisiko Israelista mahdollista saada hyviä miekkoja? Appivanhemmat kun ovat sinne päin matkustamassa.
Vierailija- Vierailija
Edullisia jotenkuten käyttökelpoisia treeni'miekkoja' kannattaa katsella valmistajien Pavel Moc ja ehkä Tinker/Hanwei kataloogeista.
Tässä on aina tämä klassinen aloittajan ongelma; Rahaa ei halua/pysty laittamaan paljoa kiinni harrastukseen josta ei tiedä haluaako jatkaa vähän ajan päästä jne, mutta huonoilla välineillä homma hoituu huonosti jolloin saa ehkä väärän kuvan lajista, oppii huonoa tekniikkaa ja lopettaa sen takia...
Eli osta paras mihin rahat riittää. Tämä ON välineurheilua, miekan näköinen esine ei välttämättä silti ole miekka...
Israelin valmistajista ei mitään hajua...
Tässä on aina tämä klassinen aloittajan ongelma; Rahaa ei halua/pysty laittamaan paljoa kiinni harrastukseen josta ei tiedä haluaako jatkaa vähän ajan päästä jne, mutta huonoilla välineillä homma hoituu huonosti jolloin saa ehkä väärän kuvan lajista, oppii huonoa tekniikkaa ja lopettaa sen takia...
Eli osta paras mihin rahat riittää. Tämä ON välineurheilua, miekan näköinen esine ei välttämättä silti ole miekka...
Israelin valmistajista ei mitään hajua...
Pavel Mocin miekat ovat käsittääkseni yleisimpiä historiallisilla miekkailijoilla Suomessa. Niiden laadusta en ole kuullut mitään pahaa. (tällä foorumilla on yliedustettuina ne, joilla on suomalaista käsityötä olevat aseet ) Oulun miekkailutarvike on tulossa Turkuun lauantaina 22.10. eli ylihuomenna. Kupittaalla on urheilumiekkailukisat, mutta ottavat kuulemma historiallisen tavaran myös mukaan.
Mira A.- Foorumin kisälli
- Viestien lukumäärä : 117
Olen nyt nähnyt ja tuo kevyempi fabri armorumin miekka näytti ja tuntui ihan hyvältä. Painopiste oli kohdallaan ja liikkui ihan hyvin, toisin kuin miltä kuva näyttää. Olin siis positiivisesti yllättynyt. Kestävyydestä en osaa sanoa, kun myyntituotteita ei juuri kolistella. Kahva siinä oli aika pitkä, mutta tuossa toisessa pidemmässä ja painavammassa se oli ihan naurettava. Kysyppä miekan hankinnassa myös neuvoa teidän treeninvetäjältä ja kokemuksia muilta treenaajilta. Oman seuran toimijat tietävät, mitä heillä on vaatimuksina.
Mira A.- Foorumin kisälli
- Viestien lukumäärä : 117
Kiitos kaikille tuhannesti avusta
Vierailija- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa