kaavoja haarniskan tekoon?
3 posters
Sivu 1 / 1
kaavoja haarniskan tekoon?
Olen etsinyt kaavoja haarniskan tekoon, ettei tarttee alkaa itse vääntää omaa mallistoa.
Olis ihan tarkoitus harjoitelle tuota haarniskan tekoa.
Ei ole muuta väliä että se on 1200-1500 luvun välillä oleva, tai oikastaan jos löytyy jostain joku muukin niin käy.
olen etsiskellä mutta ei oikein tuota tulosta.
Roomalaisen levyhaarniskan ohje on mutta olen jo yhden tehny niin ei innosta.
Ihan kysymyksenä millaisesta terästä nouhin haarniskoihin yleensä käytetään?
Olen kahdenlaisesta tehny normaalista teräslevystä ja rosterista.
Tai ne sattu olemaan käsillä.
Olis ihan tarkoitus harjoitelle tuota haarniskan tekoa.
Ei ole muuta väliä että se on 1200-1500 luvun välillä oleva, tai oikastaan jos löytyy jostain joku muukin niin käy.
olen etsiskellä mutta ei oikein tuota tulosta.
Roomalaisen levyhaarniskan ohje on mutta olen jo yhden tehny niin ei innosta.
Ihan kysymyksenä millaisesta terästä nouhin haarniskoihin yleensä käytetään?
Olen kahdenlaisesta tehny normaalista teräslevystä ja rosterista.
Tai ne sattu olemaan käsillä.
Thamus- Foorumin oppipoika
- Viestien lukumäärä : 42
Vs: kaavoja haarniskan tekoon?
Nämä kaavat ovat kyllä FAQ kestosuosikki. Ja vakiovastaus on että kaavat ovat vain jokaisen 2-ulotteisia muistiinpanoja 3-ulotteisesta esineestä, eikä toisen tekemät kaavat välttämättä aukene. Jotain yksinkertaisia juttuja tosin voi onnistuneesti tehdäkin. esim www.armourarchive.org sisältää jotain kaavoja.
Teräs on makuasia, lähinnä kuinka autenttista haluat. Rosteri on ei-period, lähinnä aikakautisia nykyään saatavilla olevista on normi rakenneteräs tai sitten parempiin haarniskoihin hiiliteräspelti, jota onkin kylläkin vaikeampi saada.
Teräs on makuasia, lähinnä kuinka autenttista haluat. Rosteri on ei-period, lähinnä aikakautisia nykyään saatavilla olevista on normi rakenneteräs tai sitten parempiin haarniskoihin hiiliteräspelti, jota onkin kylläkin vaikeampi saada.
Viimeinen muokkaaja, Killanvanhin pvm Ti Elo 31, 2010 8:04 pm, muokattu 1 kertaa
Mietin.
Sitä mie epäilinkin että mitään kaavaa ei ole valmiina, kuten vaatteiden tekon on.
Jostain pitäs jotain suuntaa antavaa löytää, ettei tarvitse alkaa velhonhattua kaivaa esiin.
Jostain pitäs jotain suuntaa antavaa löytää, ettei tarvitse alkaa velhonhattua kaivaa esiin.
Vs: kaavoja haarniskan tekoon?
Semmoinen vanha sivusto tulee mieleen kun www.armourarchive.org, josta löytyy myös kaavoja. Useat kappaleet mitä siellä on tullu vastaan ei kyllä oo vakuuttanu autenttisuudellaan, mutta ainakin niistä voi nähdä minkä muotoisista kappaleista ne on alkunsa saaneet.
Hienoa.
Hienoa hust tollaisia harjoittelu kohteita tarvitsin.
Kun alkaa paremmin tutustuu nii pystyy hahmoittamaan kokonaisuuksia kun tietää miten haarniskan osat rakentuu.
Tosta vaan tekee kokeiluja ja oppimaan.
Parastapa oppi on tehdä alasta loppuun.
Vainkeinta olisi jos joutuisi keksimään perusmallinkin mistä tehdä noita.
Kun alkaa paremmin tutustuu nii pystyy hahmoittamaan kokonaisuuksia kun tietää miten haarniskan osat rakentuu.
Tosta vaan tekee kokeiluja ja oppimaan.
Parastapa oppi on tehdä alasta loppuun.
Vainkeinta olisi jos joutuisi keksimään perusmallinkin mistä tehdä noita.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
|
|