WarusSeppain Kilta
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kookoksen gambeson

2 posters

Siirry alas

Kookoksen gambeson Empty Kookoksen gambeson

Viesti  Kosti La Kesä 27, 2009 1:31 pm

http://www.kokoszowamanufaktura.eu/en/

Olivat/ovat Turun keskiaikamarkkinoilla. Käsin ommeltu, historiallisiin lähteisiin pohjautuva gambeson? Alle 400€? Kyllä kiitos, taidan ostaa tänään. Lisäksi niitattua rengaspanssaria, kaikenlaisia pehmustettua takkia ja nuttua ja siviilivaatteita. Me likeys, do you?
Kosti
Kosti
Foorumin kisälli
Foorumin kisälli

Viestien lukumäärä : 125
Join date : 01.01.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Kookoksen gambeson Empty Vs: Kookoksen gambeson

Viesti  Härkänen Ti Kesä 30, 2009 7:36 am

Noi topatut vermeet näyttää mun silmään ainakin ihan hyviltä, samoin hanskat (aika omituinen se kolmisorminen). Rengaspaita on kyllä tosi väljän näköstä, ilmeisesti lenksut ovat aika isoja...
Härkänen
Härkänen
Foorumin oppipoika
Foorumin oppipoika

Viestien lukumäärä : 35
Join date : 10.02.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Kookoksen gambeson Empty Vs: Kookoksen gambeson

Viesti  Kosti Ti Kesä 30, 2009 10:37 pm

Jep, lenkit paidoissa oli 8mm ja 10mm välillä, häiritsi varsinkin irtohanskoissa. Mutta se on silti niitattua... What a Face Gambesonista on tähän mennessä vain hyvää sanottavaa; Vähän ohuthan se on, mutta istuu kuin valettu eikä rajoita liikeratojakaan yhtään. Aika hyvin käytetystä, ensimmäisenä käteen osuneesta takista, kun lisäksi vanha rautapaita mahtuu juuri ja juuri sen päälle. Käytettyydestä johtuen pientä remppaa gambesoniin joutuu tekemään, muutama kiinnitysnauha puuttuu jne. Historiallisen eksaktiuden saa joku muu arvioida, mutta kaava näyttää täsmälleen samalta kuin mitä minulle killasta markkinoitiin silloin joskus, ja materiaalit ovat luonnollisia (4krs pellavaa, villaa, 4krs pellavaa). Tikkaukset ja muutkin ompeleet tehty käsin, joskin pistot ovat aika pitkiä, siinä sentin tienoilla. Ei sillä, en minä itse olisi jaksanut tikata noinkaan tiheään, rivit ovat 1-2 sentin päässä toisistaan...

Ostin siis käytetyn viininpunaisen gambesonin ja uuden valkoisen hupun, yhteensä 300€. I call it a bargain. Huppu haisee eläimelle, on paksumpaa tekoa kuin gambeson ja mahtuu pienellä muokkauksella kypärän sisälle.
Kosti
Kosti
Foorumin kisälli
Foorumin kisälli

Viestien lukumäärä : 125
Join date : 01.01.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Kookoksen gambeson Empty Vs: Kookoksen gambeson

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa