WarusSeppain Kilta
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Novgorodilaisten sotilaiden varustus.

Siirry alas

Novgorodilaisten sotilaiden varustus. Empty Novgorodilaisten sotilaiden varustus.

Viesti  Vierailija Ti Tammi 27, 2009 6:10 pm

Terve hyvä foorumiväki. Olen täällä käymässä aikalailla yhtä asiaa varten, Novgorodilaisten sotilaiden varusteita 1300 luvulla.

Eli projektina on tehdä Mount & Blade tietokonepeliin modifikaatio joka sijoittuu 1300 luvulle ja ruotsin sekä novgorodin välisiin kahinoihin. Ruotsalaisista on tällaisen mattimeikäläisen melko helppo löytää internetin ihmeellisestä maailmasta tietoa, mutta novgorodilaisten kohdalla tuli ongelma. Kukaan ei osaa venäjää, enkä ainakaan minä ole löytänyt mitään varteenotettavia kuvia tai kuvauksia noista sotilaista. Noh, päättelin sitten että otanpa selvää ketä nuo novgorodilaiset oikeastaan olivat? Mistä tulivat, vai olivatko aina olleet siellä? En tiedä sitten että olenko tyhmä, vai enkö vaan osannut käyttää oikeita hakusanoja, mutta en löytänyt suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi mitään varteenotettavaa tietoa. Viittauksia printtiteoksiin tuli paljonkin, mutta niitä minulla ei ole, enkä olisi näin suppeaa käyttötarkoitusta varten viitsimässä hankkiakkaa. Niinpä kaverini, eräs seppäopettaja itäuudellamaalla (jonka moni teistä varmasti tunteekin) ehdotti että kysele elävöittämisfoorumeilta. Täällä ollaan!

Niinpä mitä nöyrimmin pyytäisin teidän tietävimpien apua tässä pulmassa. Ketä nuo novgorodilaiset olivat? Mongooleja tjsp.? Mitä sen ajan sotilailla oli päällään? Millaista hierarkiaa heidän riveissään oli? Minkälaisia "aselajeja" Novgorodilaisilla oli? Mitä muuta tietämisen arvoista?

Minulle riittää aivan mainiosti jos jollain olisi edes linkkejä tarjota. Voin ihan hienosti itse lukea ja tutkia, kunhan kielimuuriongelmasta selviän ja oikeat paikat löydän.

Ainiin, laitanpa linkin siihen modattavaan peliin, ja foorumiketjuun jossa me modia teemme jos jotakuta kiinnostaa.

Pelin sivut
foorumiketju

Kiitos kaunis ja kumarrus jo etukäteen.

Terveisin

Eric_C
Anonymous
Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Novgorodilaisten sotilaiden varustus. Empty Vs: Novgorodilaisten sotilaiden varustus.

Viesti  Mikko Anttonen Ti Tammi 27, 2009 8:45 pm

Tuossa ensi alkuun vaikka hieman kuvia vanhoista slaavilaisista kypärämalleista, joita on varmasti käytetty silläkin alueella. http://members.ozemail.com.au/~chrisandpeter/kirpichnikov_helmets/gallery.htm

Siellä foorumi-threadissanne oli viimeisellä sivulla näköjään myös linkki johonkin kuvitukseenkin, missä oli ihan kiinnostavalta vaikuttavia kamppeita, mutta olen itse tutustunut aiheeseen vasta aika pintapuolisesti, joten joku muu saa sanoa oliko ne yhtään autenttisen näköisiä.
Sen tiedän kuitenkin itsekin, että eivät Novgorodilaiset varsinaisesti mitään mongoleja olleen vaan pikemminkin slaaveja ja alueella asuneiden suomalaisten sekä sinne aikaisemmin muuttaneiden viikinkien/varjaagien jälkeläisiä. Heidän vihollisistaan kuitenkin löytyi mongoli/tataarisukuisia kansoja, kuten Kiptšakit. http://fi.wikipedia.org/wiki/Kultainen_orda Novgorodilaisilla oli muistaakseni useita sotia myös saksalaisia ja ruotsalaisia vastaan rajakiistojen takia.
Mikko Anttonen
Mikko Anttonen
Foorumin oppipoika
Foorumin oppipoika

Viestien lukumäärä : 63
Join date : 30.12.2007
Paikkakunta : Rautjärvi

http://astalo.deviantart.com/

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa