WarusSeppain Kilta
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hei vaan kaikille!

5 posters

Siirry alas

Hei vaan kaikille! Empty Hei vaan kaikille!

Viesti  Tomi Aho Ke Heinä 09, 2008 2:54 pm

Moi!

Uusi jäsen ilmoittautuu mukaan tähän porukkaan.

Oulusta olen kotoisin ja täällä vielä asustelen. Minua kiinnostaa juurikin haarniskojen takominen ja olen vasaraa heilutellut jo muutaman vuoden. Tänä vuonna on sitten tullut taottua melko reippaasti kaikenlaista panssaria.

https://s15.photobucket.com/albums/a370/Katulanppu/

Tuolla on kuvia minun tekeleistäni. En ole pyrkinyt niissä historialliseen tarkkuuteen, vaan tarkoitus on tehdä siistejä ja asiakkaan toiveet täyttävä panssari.

Että semmosta...
Tomi Aho

Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 38

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei vaan kaikille! Empty Vs: Hei vaan kaikille!

Viesti  M. Haverinen To Heinä 10, 2008 9:11 am

Tervetuloa Foorumin jäseneksi.

Laitahan lisää kuvia noista peltihommista. Ainakaan minä en saanut noitten peltien kuvia auki...
M. Haverinen
M. Haverinen
Foorumin vanhin
Foorumin vanhin

Viestien lukumäärä : 1210

http://www.warussepat.fi

Viesti  *marko To Heinä 10, 2008 12:58 pm

Hyvän näköistä settiä. Vähän enemmän aikaa fluuttien ja viimeistelyn kanssa niin a vot.
*marko
*marko
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 2870

https://warussepat.palstani.com

Viesti  Risto Rautiainen To Heinä 10, 2008 1:12 pm

Killanvanhin kirjoitti:Vähän enemmän aikaa fluuttien ja viimeistelyn kanssa niin a vot.

Nojoo, jos asiakkaalle kelpaa, niin asiakkaalle kelpaa. Muuten hyvää työtä. Oon tainnu jonkun käsivarsisuojan nähdä livenäkin.
Risto Rautiainen
Risto Rautiainen
Foorumin kisälli
Foorumin kisälli

Viestien lukumäärä : 145

Viesti  M. Haverinen Pe Heinä 11, 2008 4:42 pm

No nyt näkyy, aiemmin en saanu niistä linkeistä gallerioita auki... mikä lie ollu.

Hyvän näköistä kampetta joo! Hienoa, että olet saanu laitettua itellesi pajan. Kuvista pisti silmään (hyvin pikaisella katselulla), ettei alasimilla ollu oikeen kunnollista alustaa. Varsinkin se ratakiskon pätkä oli käytännössä tyhjän päällä. Laita tukeva pölkky alasimen alle, niin saat sen vastaamaan lyöntiin paremmin. Jos alusta antaa liikaa periksi iskun voima ei välity kappaleeseen, vaan menee hukkaan.
M. Haverinen
M. Haverinen
Foorumin vanhin
Foorumin vanhin

Viestien lukumäärä : 1210

http://www.warussepat.fi

Viesti  Tomi Aho Pe Heinä 11, 2008 11:10 pm

Viimeistely on aina ollut pieni ongelma. Minulla ei ole kunnollista siloitteluvasaraa eikä alasimia. Pitäisi joskus investoida semmoiset, mutta nyt pitää tulla toimeen näillä tavaroilla mitä on.

Tässä pari päivää sitten naulasin sen ratakiskonpätkän semmoiseen jakkaran näköiseen lankkuviritelmään kiinni. Alkoi aina luistelemaan lyötäessä, mutta nyt pysyy. Pitäisi kyllä jostakin metsästää oikeat polkyt, sekä alasin.

Se alasimen näköinen sininen mötikkä on jotain murometallia. En käytä sitä oikeastaan mihinkään muuhun, kuin niittaamiseen. Se on turhan pehmeää kovaan työhön, koska messinkiset niititkin jättävät siihen jäljen. Eipähän niitinkannat mene lyttyyn.

Risto, minun pitäisi kiittää sinua, koska juuri sinun nettisivujen ansiosta innostuin haarniskoista. Kyselin myös joskus muutama vuosi sitten apua niittien hankkimiseen, jotta saisin sen coppergate- kypärän tehtyä.
Tomi Aho

Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 38

Viesti  T.Autio La Heinä 12, 2008 1:19 pm

Tere tulemast!
Hienon näköistä settiä.
Alasimista puheen ollen, sitä ei koskaan tiedä millon tai MISTÄ sellaisen löytää. Käytiin tässä viime viikolla ruattin mualla koiranäyttelyissä ja majoituksena meillä oli pieni partiolaisten leirimaja lähellä tukholmaa. Iltasella haeskelin polttopuita grilliin ja kävelin lukitsemattomaan vajaan ja mitkäs ne siellä nurkassa kerää ruostetta. KAKSI alasinta ja KAKSI kenttäahjoa..... voi sitä kiroamisen määrää.
No... pitää varmaan laittaa s-postia sinne päin josko ne niitä myis.... Tuskin mut yritys hyvä kymmenen.
T.Autio
T.Autio
Foorumin oppipoika
Foorumin oppipoika

Viestien lukumäärä : 42
Ikä : 41

Viesti  Risto Rautiainen La Heinä 12, 2008 7:38 pm

Tomi Aho kirjoitti:Risto, minun pitäisi kiittää sinua, koska juuri sinun nettisivujen ansiosta innostuin haarniskoista. Kyselin myös joskus muutama vuosi sitten apua niittien hankkimiseen, jotta saisin sen coppergate- kypärän tehtyä.

Hieno homma! Sitten voi todeta että ne sivut ovat täyttäneet tehtävänsä, jos edes yksi tyyppi aloittaa tämän hienon harrastuksen niiden ansiosta. Katoin että on muuten kovin tutun näköinen buckleri tuolla sun sivuilla. Wink
Risto Rautiainen
Risto Rautiainen
Foorumin kisälli
Foorumin kisälli

Viestien lukumäärä : 145

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa